DragonLance Forum

Forum dla fanów DragonLance, książek fantasy oraz RPG.


#1 2012-01-21 00:16:25

 Raistlin

Shalafi

8930444
Skąd: Myślenice
Zarejestrowany: 2010-08-01
Posty: 1157
WWW

Historia Krynnu

Kontynent Ansalon



Wiek Narodzin Gwiazd (Wiek bogów)

Najwyższy bóg kreśli pośród chaosu plany nowego początku i zapisuje je w księdze zwanej Tobril.

Przybycie bogów. Na wezwanie najwyższego boga przybywają z pustki inni bogowie, a pierwsza wyłania się para najpotężniejszych - Paladine, bóg jasności i Takhisis, bogini ciemności..

Stworzenie Krynnu. Reorx uderza swym młotem w chaos i z iskier powstają gwiazdy. Reorx tworzy glob Krynnu, rozdzielając niebiosa od ziemi i lądy od mórz. Pozostali bogowie obdarzają Krynn roślinnością , zwierzętami, pogodą i porami roku.

Stworzenie smoków. Takhisis, Paladine i Reorx tworzą z żywiołów ziemi pięciu władców świata  - pierwsze smoki. Ulegają one jednak wpływowi Królowej Ciemności i stają się złe.

Stworzenie dobrych smoków. Paladine i Reorx tworzą ze szlachetnych metali pięć następnych smoków, w które Mishakal tchnęła życie. Tak powstają dobre smoki.

Wojna wszystkich smoków. Knowania Takhisis prowadzą do wojny bogów, smoków i wszystkich istot światła i ciemności. Grozi powrót chaosu. Bogowie godzą się, wycofują do światła, mroku i neutralnej szarości.

Wojna wszystkich bogów. Wybucha kolejny konflikt bogów, tym razem o duchy gwiazd. Bogowie dobra pragną się nimi zaopiekować , bogowie zła zawładnąć nimi, a neutralni bogowie chcą je tylko uwolnić.

Stworzenie równowagi. Najwyższy bóg tworzy kosmiczną szalą równowagi. Każda rodzina bogów może dać jeden dar duchom gwiazd, a potem ma zostawić je w spokoju. Bogowie jasności dają im materialne ciała, bogowie ciemności przeklinają je słabością i śmiertelnością, a bogowie neutralności obdarzają je wolną wolą.

Czas narodzin. Powstają dzieci ziemi - ogry z kamienia, elfowie z drewna i ludzie z gliny. Zimne, piękne i puste ogry zamieszkują góry, stopniowo oddając się pod władzę bogów zła. Ich wygląd zewnętrzny ostatecznie zacznie odzwierciedlać ohydę ich wnętrza. Elfowie - wysocy, dumni, wdzięczni i samotni niczym drzewa, zamieszkali w lasach, zawsze czcząc bogów dobra. Ostatni i najpospolitsi byli ludzie, nieprzewidywalni i równie zdolni do zła, jak i dobra. Zepchnięci na dzikie równiny, sami stali się dzicy i prymitywni.

Autor: Vanthanoris


Epoka Snów (Czas Podstaw) 9000-5000PC


9000-8500 PC (Pre-Cataclius - przed kataklizmem)
Narodziny ras. Rasy osiedlają się na Krynnie. Ogrowie wybierają góry, elfy puszcze i lasy, a ludzie - równiny.

8500 - 5000 PC
Narodziny cywilizacji. Powstaje państwo ogrów. Zniewalają część rasy ludzkiej.

8700 PC
Narodziny krasnoludów. Reorx tworzy swoją umiłowaną rasę - kowali, którzy staną się przodkami krasnoludów, gnomów i kenderów. Zaprasza część rasy ludzkiej do swojej kuźni i tam ich uczy.

6320-5980 PC

Herezja Igraine. Powstanie Irdów..

6000 - 5000 PC
Upadek Ogrów. Cywilizacja ogrów ulega stopniowej degradacji, aż w końcu upada. Ludzie wyzwalają się z niewoli. Ogry zmieniają się, stają się prymitywni i zwierzęcy. Żyją w plemionach, w wioskach rozrzuconych po górach.

5000 - 3000 PC
Powstanie królestwa elfów. Elfy osiedlają się w lesie Silvanesti.

Epoka Jasności (Epoka Elfów) 4000 - 2000 PC

4000 PC

Powstanie dynastii Silvanosa. Pierwszy Sinthal-Elish, rada elfów, jednoczy wszystkie elfy pod władzą Silvanosa.

4000 PC
Gniew Reorxa, powstanie Gnomów. Lud kowali stał się niezwykle dumny i pyszny. Przestali szanować swojego nauczyciela - Reorxa, a ten rozłoszczony przemienił ich w Gnomy.

3500 - 3350 PC
Pierwsza Smocza Wojna.
Złe smoki atakują elfy. Solinari, Lunitari oraz Nuitari tworzą pięć magicznych kamieni, w których udaje im się uwięzić esencję smoków. Wojna się kończy, a magia zostaje wygnana z Krynnu.

3500-3350 PC

Powstanie Szarego Kamienia. Hiddukel podstępnie namawia Reorxa do stworzenia klejnotu, który uwięziłby esencję neutralności. Reorx przez przypadek zamyka w klejnocie Ojca Wszystkiego i Niczego - sam Chaos. Po stworzeniu klejnotu Reorx daje go Lunitari, która umieszcza go na swym księżycu.

3350 PC

Powstanie Silvanesti. Elfowie budują swoje królestwo na wzór starożytnej i zaginionej cywilizacji ogrów.

3100 PC

Uwolnienie Szarego Kamienia. Milgas Kadwar, jeden z wybrańców Reorxa, odzyskuje Szary Kamień. Milgas zakłada swój ród.

3100-2900 PC

Powstanie Kal-Thax. Ród Milgasa oraz inni wybrańcy, budują wspólnie pierwsze królestwo krasnoludów - Kal-Thax.

3051-3050 PC
Szary Klejnot Gargatha. Ludzki mag kradnie Szary Kamień. Armia Wybrańców próbuje go odzyskać. Szary Kamień wymyka się spod kontroli. Magia wkracza na Krynn. Szalejąca swobodnie dzika magia powoduje przemiany istot - powstają elfowie morscy, kenderzy, minotaury, gnomy, gryfy, harpie i inne dziwaczne stwory.

2900-2700 PC

Krasnoludy opuszczają Kal-Thax i tworzą podziemne domy wydrążone w Górach Khalkist, aby uciec przed efektami działań Szarego Kamienia

2750 PC
Śmierć Balifa. Kender Balif - bohater, porucznik i przyjaciel Silvanosa, umiera.

2710 PC

Odkrycie Smoczych Kamieni. Krasnoludowie pogłębiający swoje podziemne domy odkrywają Smocze Kamienie. Zabierają je na powierzchnię.

2692-2645 PC

Druga Smocza Wojna. Smoki zostają uwolnione i atakują Silvanestii. Dzięki zasługom trzech magów i Scion'a udaje się pokonać smoki, wielu jednak zginęło w walce.

2645-2550 PC
Stworzenie Praw Magii. Magowie ukrywają się w dziczy. Dzika magia rozpętana podczas wojny ze smokami groziła zniszczeniem świata. Wybudowano więc w odległych rejonach pięć bastionów magii, w których mogli schronić się wszyscy czarodzieje. Powstają Wieże Wielkiej Magii. Trzej mogwie zakładają trzy zakony magii - białych, czerwonych i czarnych szat.

2600 PC
Powstanie Ergoth. Ackal Ergot tworzy pierwsze państwo ludzi - cesarstwo Ergoth.

2600 PC

Powstanie Hylo. Drugie państwo kenderów powstaje blisko Gór Sentinal.

2500-2200 PC
Dominacja Ergoth. Imperator Ackal Dermount prowadzi ekspansję cesarstwa i poszerza jego granice. Przyłącza Hylo w 2200. Rodzą się pierwsze pół-elfy.

2500-2200 PC

Powstanie Krasnoludów Żlebowych. Pjawiają się pierwsze krasnoludy, które zostają sklasyfikowane jako nowy ród Agharów, czyli potocznie Krasnoludów Żlebowych. Stają się szybko wyrzutkami z krasnoludzkiego społeczeństwa.

2515 PC
Śmierć Silvanosa. Umiera Silvanos, jego syn Sithel obejmuje tron. Zostaje zbudowany pałac Quinari. Wzrasta napięcie pomiędzy narodami Silvanesti i Ergoth.

2308 PC

Narodziny królewskich bliźniaków. W królewskiej rodzinie elfów rodzą się dwaj synowie - bliźniaki Sithas i Kith-Kanan.

2192-2140 PC
Założenie Thorbadinu,
wielkiego królestwa krasnoludów.

2192-2140 PC
Wybuch bratobójczych wojen. Sithel, syn Silvanosa, przypadkowo ginie z rąk ludzi. Sithas obejmuje tron i wypowiada wojnę cesarstwu Ergoth, wybucha wielka wojna elfów z ludźmi. Jest to początek bratobójczych wojen, w których półelfowie zmuszeni są opowiedzieć się po którejś ze stron, często walcząc z własnymi braćmi. Po 40 latach walk żadna ze stron nie zyskała przewagi. Zaczynają się rozmowy pokojowe.

2140-2100 PC

Podzialw Silvanesti. Kith-Kanan i jego zwolennicy walczą o socjalne zmiany w państwie. Gdy oczywsite stało się, że obie strony nie potrafią dojść do kompromisu, Kith-Kanan i popierające go elfy wyodrębniają się w Silvanesti.

2128-2073 PC

Wojna o Górę. Krasnoludowie walczą z Ergoth o złoża minerałów.

2073 PC

Podpisanie Paktu Mieczowego. Kith-Kanan doprowadza do rozejmu. Podpisały go oba narody elfów, krasnoludy i ludzie z cesarstwa Ergoth. Powstaje leśne królestwo Qualinesti.

2072 PC

Wykucie Młota Kharasa. Wykuty na wzór Młota Reorxa - Młot Kharasa ma być przekazywany z pokolenia na pokolenie jako symbol pokoju.

2050 - 2030 PC
Wielki Marsz. Kith-Kanan i jego zwolennicy ostatecznie opuszczają Silvanesti i udają się do Qualinesti. Powstaje naród elfów Qualinesti.

2009 PC

Zagłada Thoradinu. Stare królestwo krasnoludów - Thoradin zostaje zostaje opuszczone i zapomniane.

2000 - 1900 PC

Wybudowanie Twierdzy Pax-Tharkas. Jest to wspólny wysiłek ludzi, elfów i krasnoludów, trwały pomnik pokoju.

1900-1750 PC
Bunty na wschodzie. Panowanie okrutnych cesarzy w Ergoth jest przyczyną powtarzających się powstań.

1812 PC

Promocja Solamnusa. Vinas Solamnus zostaje mianowany Pretorem (dowódcą) wojsk cesarskich Ergoth.

1801 PC
Wielkie powstanie w Vingaard. Vinas Solamnus wyrusza na czele armii, która ma zgnieść kolejną rebelię na wschodzie.

1799-1791 PC

Rebelia róży i upadek Ergoth. Po zbadaniu przyczyn powstania, Solamnus uznaje zasadność buntu przeciwko uciskowi władzy cesarza i wraz z większością swych wojsk przyłącza się do rebelii.

1791 PC
Wojna lodowych łez. Vinas Solamnus na czele powstania, po zwycięskim pochodzie, dociera pod stolicę Ergoth, Daltigoth. Rozpoczyna się oblężenie. Cesarz wreszcie zgadza się zawrzeć pokój, dając północnym prowincjom niepodległość.

1775 PC

Założenie zakonu Rycerzy Solamnijskich. Vinas Solamnus otrzymuję wizję stworzenia zakonu rycerzy, opartego na honorze i prawdzie. Tworzy więc bractwo broniących dobra i prawa na świecie Rycerzy Solamnijskich. Patronami trzech poszczególnych zakonów: róży, miecza i korony, są trzej bogowie dobra - Paladine, Kiri-Jolith i Habbakuk.

1750-1300PC

Narodziny narodów. Powstaje Sancrist, Solamnia i Istar. Ergoth chyli się ku upadkowi.

1600-1560 PC
Dynastia Minotaurów. Ambeoutin, bohater minotaurów, zakłada państwo minotaurów w północno-wschodniej części Ansalonu. Kiedy umiera dwaj jego synowie - Mithas i Kothas dzielą królestwo na dwie części.

1480 PC

Istar rośnie w siłę. Miasto Istar we wschodniej części Ansalonu staje się centrum światowego handlu.

1399-1010 PC
Powrót Smoków. Na skutek podstępu i manipulacji królowej Takhisis smoki powracają na Krynn.

1060-1018 PC

Trzecia Smocza Wojna. Armie smoków, bakali, ogrów i minotaurów atakują. Rycerze Solamnijscy stawiają im opór. Wojna zatrzymuje się na linii frontu, codziennie dochodzi do wielu krwawych starć.

1020-1018 PC

Huma - pogromca smoków. Młody rycerz solamnijski Huma zakochał się w srebrnej smoczycy Gwynneth. Natchnieni przez Paladine, razem wykuli pierwszą smoczą lancę. Powstaje kilkanaście lanc, w które wyposażony zostaje niewielki oddział smoczych jeźdźców dobra. Humie na srebrnej smoczycy udaje się przedrzeć i pokonać królową ciemności. Takhisis została zmuszona do wycofania się ze świata i zabrania ze sobą wszystkich sprzyjających jej smoków. Dla zachowania równowagi dobre smoki obiecały dobrowolnie opuścić Krynn.

Epoka Potęgi (Czasy Fałszywego Boga)
1000 PC - 0



1100-800 PC

Rozkwit i dominacja Istar. Istar nie brało udziału w Trzeciej Smoczej Wojnie. To jedna z przyczyn, dzięki którym Istar stało się potęgą.


1000 PC

Zdrada Kenderów. Hylo wchodzi w przymierze z Solamnią.

1000-800 PCC

Wskrzeszenie Thoradinu. Krasnoludowie z Thorbadinu ponownie otwierają Thoradin. Staje się on wkrótce centrum produkcji.

980 PC
Thorbadin otwiera Kayolin. Solamnia nadaje krasnoludom prawa do wydobycia w górach Garnet. Powstaje Kayolin.

967 PC
Drzewo Życia Hylarów. Krasnoludzki ród Hylarów buduje swoje miasto - Zakhalax.

948 PC
Powstanie Hillow. Powstaje krasnoludzkie miasto na powierzchni - Hillow.

940 PC
Izolacja. Dwa narody elfów co raz bardziej izolują się od reszty świata.

910-460 PC
Wojny z ogrami i barbarzyńskimi plemionami ludzi . Elfowie i krasnoludowie podpisują pakt mieczowy z Istar, gwarantujący wsparcie w wojnach z najeźdźcami. Solamnia po raz drugi podpisuje ów pakt, praktycznie podporządkowując się mocarstwu Istar.

280 PC

Istar - centrum cywilizacji. Istar ogłasza się moralnym autorytetem świata. Powstaje urząd króla-kapłana.

260-212 PC

Budowa świątyni króla-kapłana. Świątynia króla-kapłana zostaje wzniesiona, by głosić chwałę Istar.

118 PC
Ogłoszenie manifestu cnót. Król-kapłan układa surową listę przewinień, za które grozi śmierć na arenie gladiatorskiej.

80-20 PC
Dominacja klasy kapłańskiej w Istar. Następują rządy teokratyczne. Bogowie przestają udzielać swych łask kapłanom Istar.

19 PC
Oblężenie Wież Magii. Rozpoczyna się prześladowanie czarodziejów. Król-kapłan Istar wypowiada wojnę magom. Nazwana później przegraną bitwą walka kończy się zniszczeniem dwóch wież i rzuceniem przekleństwa na trzecią. Król-kapłan zajął dla siebie wieżę Istar, czarodziejom pozostała wieża Wayreth.

6 PC
Edykt o kontroli myśli. Do listy wykroczeń zaczęto zaliczać niepraworządne myśli. Magowie na usługach kapłanów, czytając w myślach za pomocą czarów, wykrywali niepokornych. Nastąpiły czasy terroru.

0 PC

Kataklizm. Król-kapłan w swej pysze sięga po władzę boską. Zagniewani bogowie zrzucają na Istar ognistą górę. Przeklęte Istar znika pod powierzchnią morza. Bogowie zabierają z Krynnu prawdziwych wiernych im kapłanów.


Epoka Smoków/Czas Ciemności/Era Smutku
1AC - 383AC


1 - 300AC

Cieniste Lata (Shadow Years). Kataklizm dokonał ogromnych spustoszeń nie tylko w świecie, ale i w relacjach społecznych. Zmieniło się też ukształtowanie terenu, a w niektórych rejonach nawet klimat. Świat przez wiele lat powoli odradzał się po tym szokującym wydarzeniu. Ansalon nękają wojny, głód i choroby. Powszechna stała się nieufność, nienawiść i frustracja. Na niektórych obszarach ludy ze zniszczonych terenów stają się barbarzyńskie. Rycerze Solamnijscy zaczęli być prześladowani i obwiniani za to że nie uchronili Krynnu przed Kataklizmem. W Solace i Haven tworzy się ruch Poszukiwacza (Seeker) nakłaniając ludzi do przyjęcia nowej wiary. Powstaje Teokracja Poszukiwacza mająca na celu sprawowanie rządów nie tylko religijnych.

3 - 140AC

Królowa Ciemności odnajduje Istar. Takhsis odnajduje świątynie z Istar.

39AC
Wojna o Wrota. Ludzie oraz krasnoludowie podgórscy z Xak Tsaroth uciekają na południe i proszą o schronienie w Thorbardinie, królestwie górskich krasnoludów. Krasnoludowie górscy nie mogli wykarmić nawet własnych mieszkańców. Przerażeni wizją tysięcy uchodźców decydują się zamknąć wrota do swojego królestwa. Fistandantilus, mag czarnych szat, udaje się do twierdzy Zhaman i postanawia wykorzystać niedowierzanie, żal i wściekłość uchodźców. Udaje mu się przekonać dużą część z nich i namówić do wypowiedzenia wojny Thorbardinowi. Po kilku tygodniach w obliczu klęski mag rzuca cztery potężne zaklęcia. Trzy pierwsze - zaklęcia pierwotnych żywiołów - wypowiada w dolinie Waykeep gdzie toczyła się część walk. Trzecie z nich zostało uwięzione przez pułapkę antymagii i spełniło się ponad 200 lat później podczas walki grupki bohaterów z wojskami Smoczych Armii próbujących odnaleźść sekretną drogę do Thorbardinu.
Czwarte, najpotężniejsze zaklęcie Fistandantilus rzuca podczas ostatniej bitwy na równinach Dergoth niszcząc siebie, obie walczące armie i twerdzę Zhaman. Ze stopionych ruin Zhamanu powstaje Wzgórze Czaszki (Skull Cap).

141AC

Osadzenie Kamienia. Korzystając z mocy Kamienia Węgielnego z ruin Świątyni Istar, Takhisis otwiera portal z Otchłani na Krynn. Osadza kamień w dolinie Nerakii. Powstaje świątynia wzorowana na tej z Istar, ale będąca jej mrocznym wypaczeniem.

142 - 152AC

Przebudzenie smoków. Takhisis przez dziesięć lat wędruje po świecie w przebraniu, budząc m.in. złe smoki. Następnie powróciła do Otchłani aby przygotować siebie i resztę oddziałów do inwazji na Krynn.

157AC
Berem znajduje Kamień. Młody myśliwy Berem i jego siostra Jasla znajdują przypadkiem Kamień Węgielny. W Beremie budzi się ogromne pożądanie i pragnie posiąść umieszczone na kamieniu klejnoty. Działa na niego też ukryta moc kamienia. Udaje mu się wydrzeć jeden z nich. Jasla próbowała go powstrzymać. W wyniku szamotaniny upada i uderza głową w kamień. Uraz okazał się śmiertelny. Przerażony Berem uciek. Moc klejnotu sprawia, że wrasta on w jego klatkę piersiową.

210AC

Zablokowanie portalu. Portal do Otchłani nie działa, ponieważ w Kamieniu Węgielnym brakuje klejnotu. Takhisis dowiaduje się o tym, a także kto jest tego sprawcą (Berem).

287AC

Kradzież jaj.
Królowa Ciemności wysyła swoje smoki aby wykradły jaja dobrych smoków. Jaja zostają przeniesione do Neraki, ukryte, a nad częścią z nich rozpoczęto badania i eksperymenty.

296AC
Przysięga smoków. Takhisis grożąc zniszczeniem skradzionych jaj, wymusza na Metalicznych Smokach przysięgę, że nie wezmą udziału w nadchodzącej wojnie. Takhisis obiecuje im, że odda jaja, gdy zrealizuje swoje plany.

300 - 320AC

Agenci Zła. Takhisis wysyła swe sługi by odnalazły Berema. Chce odzyskać zielony klejnot, aby ponownie otworzyć portal. Berem ucieka do Tarsis, następnie do Barter. W końcu trafia do Thorbardinu. Tam zostaje wtrącony do lochów. Klejnot utrzymuje go przy życiu przez wiele lat, a agentom nie udaje się go znaleźć.

337AC
Neraka zyskuje sojuszników. Moc płynąca ze spaczonego Kamienia Węgielnego z Neraki rozszerza swój zasięg. Portowe miasto Sanction staje się ważnym miastem dla gromadzących się armii Królowej Ciemności, dołączają m.in. wojska ludzi z Eastwilde. Najemnicy z całego Ansalonu ściągają do Sanction.

341AC
Oferta Smoczej Armii. Dowódcy armii Takhisis oferują przymierze Kern, Khur, Blöde i Wyspom Piratów. Wszyscy się zgadzają wiedząc, że odmowa oznacza śmierć.

342AC
Stworzenie smokowców. Kapłan Takhisis Wyrllish, mag czarnych szat Dracart oraz wiekowy czerwony smok Harkiel opracowują skomplikowany proces tworzenia smokowców wykorzystując jaja dobrych smoków.

343 - 347AC

Zło zbiera siły. Takhisis i jej generałowie - Smoczy Władcy, trenują armię złożoną z ludzi, goblinów, hobgoblinów i ogrów. Rygor prowadzony twardą ręką, przemoc, brak litości i ostry trening eliminują słabych.

346AC
Podróże Towarzyszy. Przyszli Bohaterowie Lancy wyruszają oddzielne w świat z misją odnalezienia znaków obecności dawnych bogów.

348AC

Początek Wojny Lancy. Smocza Armia wyrusza wiosną z Sanction. Atakuje Nordmaar i Balifor, zagrażając dalej położonym krainom. Elfy Silvanesti przyjmują emisariuszy Smoczych Władców i chcąc uniknąć ataku zawierają przymierze.

349AC
Zdradzenie Silvanesti. Po odniesieniu zwycięzstw Smocza Armia wyrusza na południe i atakuje północną granicę Silvanesti. Obie strony ponoszą duże straty. Po przybyciu posiłków Smoczej Armii elfy wycofują się do Silvanostu, swojej stolicy, gdyż jedynie tam widzieli swoją szansę na wytrzymanie długie gooblężenia. Król elfów Silvanesti, Lorac Caladon chcąc uratować swój naród decyduje sie użyć potężnego magicznego artefaktu - Smoczej Kuli. Lorac wydaje rozkaz opuszczenia Silvanesti, elfy udają się więc na na statkach do Południowego Ergoth i Qualinesti.Gdy Smocza Armia dociera do granic Silvanostu, Lorac próbuje użyć kuli żeby ją zniszczyć. Magia kuli okazała się jednak dla niego zbyt silna i staje się on więźniem zielonego smoka Cyana Bloodbane, którego duch uwięziony był wewnątrz. Magia Smoczej Kuli urzeczywistnia szalone koszmary Loraca i przekształca ukochaną przez niego ziemię. Silvanesti staje się przerażającym miejscem, a Smocza Armia wycofuje się.

350AC
Smocza Armia wzmacnia swe szeregi najemnikami z podbitych ziem.
Takhisis kontroluje cały wschodni Ansalon z wyjątkiem Saifhum na Krwawym Morzu. Statki minotaurów z Mithas i Kothas grabią uciekających morzem Silvanesti.

351AC

Wojna na zachodzie. Latem Smocza Armia stacza potyczki na wschodniej granicy Solamnii. Błękitna Smocza Armia wspierana przez gobliny rozpoczyna atak z gór Dargaard. Rycerze Solamnijscy, zdezorganizowani i w rozsypce, nie są w stanie powstrzymać natarcia. Najeźdźcy zajmują Kalaman, Hinterlund i Nightlund. Granica zostaje przesunięta do Równin Solamnii i Gaardlund. Zdrada Lemish'a umożliwia Smoczej Armii dojście do Solamnii od południa. Krasnoludowie z Kaolyn powstrzymują jednak marsz wojsk Królowej Ciemności.
Jesienią Rycerze Solamnijscy zbierają swe siły i okopują się w Solamnii. Czerwona Smocza Armia dzięki flocie przeprowadza atak z flanki z wybrzeża Nowego Morza i Równin Abanasinii. Ludzkie plemiona z równin nie potrafią powstrzymać jej pochodu. Elfy Qualinesti po nawiązaniu walk i spowolnieniu nadchodzącej armii widzą swą nieuchronną klęskę i decydują się wycofać do Południowego Ergoth. Smocza Armia rusza atakuje Thorbardin. Rozpoczyna się oblężenie Północnych Wrót.
W tym czasie Błękitna Smocza Armia uderza na południu atakując Tarsis i zajmując Równiny Pyłu. Wyrusza następnie w stronę gór Kharolis by odciąć drogę ucieczki krasnoludom.
Pod koniec roku większość Ansalonu zostaje podbita. Bohaterowie Lancy spotykają się ponownie i jednoczą w Gospodzie 'Ostatni Dom' w Solace. Spotykają tam Goldmoon i Riverwinda, przedstawicieli jednego z plemion z równin. Wydarzenia w Solace połączyły ich w jedną drużynę. Goldmoon posiadała błękitną kryształową laskę, która podczas ich wspólnej wędrówki okazała się Laską Mishakal - dowód na to, że bogowie dobra powrócili. Dowiedziała się dzięki wizji w starożytnej świątyni w zniszczonym mieście Xak Tsaroth. Tam udało im się pokonać złą czarną smoczycę Onyx i odzyskać Dyski Mishakal. W wyniku splotu wydarzeń trafiają do Qualinesti na krótko przed odejściem mieszkańców elfiego królestwa. Tam do drużyny dołącza Laurana i Gilthanas, dzieci władcy Qualinesti, i wspólnie ratują ludzi uwięzionych w Pax Tharkas.

352AC
Rada Białego Kamienia. Reprezentanci ocalałych nacji zebrali się w Sancrist na Polanie Białego Kamienia, aby zawrzeć trudny sojusz przeciwko Smoczym Armiom. Gdy Bohaterowie Lancy odnajdują legendarne smocze lance, sojusz zostaje ustanowiony ponownie. Dowódcą zostaje Laurana, otrzymuje też miano 'Złoty Generał'.
Wiosną Błękitna Smocza Armia atakuje Wieżę Najwyższego Klerysta - twierdzy broniącej jedynego dostępu drogą lądową do Palanthas. Armia zostaje odepchnięta przez Rycerzów Solamnijskich dzięki użyciu nowo wykutych smoczych lanc, smoczej kuli i pułapek na smoki. Bohater Lancy, Sturm Brightblade ginie bohatersko w czasie bitwy. Bieg wojny zmienia tor.
Gilthanas i Silvara - srebrna smoczyca, w której tragicznie się zakochał podczas misji w Nerace odkrywają prawdę o jajach dobrych smoków.
Z pomocą srebrnej smoczych D'Argent i mosiężnego smoka Cymbola oraz innych śmiałków, udaje im się odbić część smoczych jaj. Metaliczne smoki szybko dołączają do wojny.
Latem Armie Białego Kamienia kontratakują. Udaje im się odbić dużą część Solamnii. W odpowiedzi Smocza Armia ujawnia swoją tajną broń - latające fortece. Wewnętrzne spory i chwilowe niepowodzenia dezorganizują strukturę Smoczych Armii. Oblężenie Kalamanu przez wojska 'Białego Kamienia' oznaczają początek końca wojny.
Berem po prawie pięćdziesięcioletniej niewoli w Thorbardinie wychodzi na wolność. 'Wieczny Człowiek' zostaje jednak zauważony przez Takhsis. Wysyła ponownie swoich agentów by go odnaleźli i schwytali. Dzięki niemu mogłaby ponownie otworzyć bramę do Otchłani i zstąpić na Krynn wraz ze swoimi sługami z Otchłani i przechylić zwycięzstwo na swoją korzyść. Beremowi udaje się jednak wciąż wymykać szukającym go agentom.
Zdesperowana Laurana - 'Złoty Generał', prowadzi armię przez Eastwilde by zaatakować Nerakę, twierdzę Takhsis. Lord Ariakan, syn imperatora Ariakasa, zostaje wzięty do niewoli. Dzięki pomocy bogów Bohaterowie Lancy odnajdują Berema i udają się z nim do Neraki. Po drodze umiera Flint Fireforge. Gdy siły zła zbierają się w Świątyni Ciemności, Berem łączy zielony klejnot z Kamieniem Węgielnym. Świątynia zaczyna się odbudowywać, lecz duch Jasli uwalnia się i zakłóca ten proces. Budowla zaczyna się rozpadać.
Takhisis w obliczu klęski wycofuje się calkowicie do Otchłani, a Smocza Armia bez nadzoru swojej Królowej rozpada się i walczy między sobą o resztki władzy.

353AC

Koniec Wojny Lancy. Armie Królowej Ciemności rozpadają się lub dzielą na mniejsze i wycofują w przeróżne zakątki Krynnu.
Bez wiedzy innych grupa smokowców kradnie kilka jaj dobrych smoków w czasie upadku Neraki i ucieka z nimi na południe.
Wojna kończy się tymczasowym rozejmem. Smocze Armie nadal okupują znaczną część południowego i wschodniego Ansalonu.

353 - 357AC
Siły Białego Kamienia kontynuują walkę, systematycznie wyniszczają podzielone siły Smoczych Armii.

355AC
Ewolucja rycerstwa. Lord Gunthar uth Wistan zostaje pierwszym Wielkim Mistrzem Rycerzy Solamnijskich od czasów Kataklizmu.
Analizuje i uaktualnia Regułę Rycerską by lepiej pasowała do nowych czasów.

356AC
Władca Przeszłości i Teraźniejszości. Raistlin Majere i jego brat Caramon za pomocą urządzenia do podróżowania w czasie, wybierają się w przeszłość by zmienić los Istar i rzucić wyzwanie samej Królowej Ciemności. Raistlin staje się jednością z duchem maga Fistandantilusa. Namawia do współpracy zakochaną w nim kapłankę Paladina - Crysanię. Podróżuje przez czas i przestrzeń aby stworzyć odpowiednie wrunki by rzucić wyzwanie Takhisis.

357AC

Wojna Błękitnej Pani. Kitiara - Błękitna Pani, jedna z najpotężniejszych Smoczych Władców, zawiera pakt z rycerzem śmierci, Lordem Sothem. Wspólnie prowadzą Smoczą Armię z Sanction i z pomocą latającej cytadeli atakują północną Solamnią. Udaje im się dotrzeć aż do Palanthas jednak ponoszą porażkę.
Po wielu latach więzienia, Ariakan syn Smoczego Włądcy Ariakasa wychodzi na wolność. Ariakan po spotkaniu z Królową Ciemności postanawia stworzyć zakon Rycerzy Takhsis, wzorując się na rycerzach solamnijskich, do których zasad i organizacji nabrał szacunku, obserwując ich w czasie niewoli.

358AC

Zapieczętowanie Portalu. Raistlinowi w końcu udaje się osiągnąć zamierzone cele i postanawia wkroczyć do Otchłani by pokonać Takhisis. W ostatniej chwili Caramon uświadamia go jak wielki błąd popełnia i odwodzi go od tego zamiaru. Crysania wraca z Caramonem uciekają przez portal, który w krótce się zamyka. Raistlin poświęca się aby ochronić ich ucieczkę. Nakazuje Caramonowi by zamknął portal i uniemożliwił Takhisis wkroczenie na Krynn. Sam zostaje w Otchłani zdany na łaskę Takhisis.

360AC

Odbudowa Que-Shu. Ocaleni z masakry wojennej ludzie należący do plemiona Qué-Shu odbudowują swoje domy. Na swoich przywódców wybierają - 'córkę wodza' Goldmoon i jej wybranka - Riverwinda - dwójkę bohaterów lancy.

362AC
Unia Elfów. Królowa Silvanesti, Alhana Starbreeze, i dziedzic Qualinesti, Porthios z rodu Solostaran, biorą ze sobą ślub. W ten sposób chcą zjednoczyć podzielone elfie narody.

370AC
Początek Rycerzy Takhsis. Lord Ariakan nadzoruje pierwszą inwestyturę Rycerzy Takhsis. Wszyscy rycerze otrzymują Wizję - spojrzenie na ich własną rolę w boskich planach Królowej Ciemności Takhisis.

378AC

Podróż Honoru. Dwóch Bohaterów Lancy: Tanis Półelf i Caramon Majere odwiedzają Twierdzę Burzy, tajną kwaterę Rycerzy Takhisis.
Tanis ostrzega Rycerzy Solamnijskich, Świątynię Paladine'a i Konklawe Czarodziejów przed zagrożeniem ze strony Rycerzy Takhisis, jednak niewielu bierze jego słowa do serca lub nie daje im wiary.

380AC

Zjednoczenie Ludzi z Równin. Plemiona z Równin Abanasinii jednoczą się pod przywództwem Riverwinda i Goldmoon z Qué-Shu.

381AC
Magowie przeprowadzają szturm na Twierdzę Burz. Konklawe decyduje się wysłać grupę magów aby ukarać Szarych Rycerzy Takhisis - renegatów w ich oczach. Justarius, mag czerwonych szat i głowa Konklawe giną w czasie walk. Dalamar zostaje nowym przywódcą Konklawe.

382AC

Elfia sukcesja tronu. Porthiosowi, Mówcy Słońca z Qualinesti, udaje się po dwudziestu latach walk pokonać, tzw. 'Koszmar Loraca' gnębiący Silvanesti. Grupa senatorów i starszych z Qualinesti podstępem sprowadzają i szantażują jego siostrzeńca, Gilthasa z rodu Solostaran, by został koronowany na króla Qualinesti. Gilthas zgadza się, gdyż grożą śmiercią Alhany Starbreeze. Większość uważa go za króla-marionetkę. Porthios i Alhana stają się mrocznymi elfami i razem z grupą lojalnych im elfów prowadzą życie wygnańców.
Zmiany w Rycerstwie - Solamnijski Wielki Mistrz Gunthar uth Wistan przechodzi w stan spoczynku. Sir Thomas z Thelgaardu zostaje dowódcą Wieży Wysokiego Klerysta. Tanin i Sturm Majere, synowie Caramona, zostają pierwszymi nie-Solamnijczykami przyjętymi w szeregi rycerstwa.

383AC

Lato Chaosu. Przywódca małej osady Irdów dostrzegając niebezpieczeństwo w ekspansji Rycerzy Takhisis postanawia rozbić Szary Kamień aby wykorzystać zawartą w nim magię do stworzenia stałej ochrony dla wyspy Irdów. Okazało się, że w klejnocie uwięziony był bóg Chaosu - Ionthasa, Ojciec Wszystkiego i Niczego. Ionthas niszczy wyspę i staje się zagrożeniem dla całego świata.
Rycerz Takhsis Steel Brightblade zabiera młodego maga Białych Szat Palina Majere do Wieży Wysokiej Magii w Palanthas. Ma za zadanie otworzyć Portal do Otchłani i uwolnić Królową Ciemności. Raistlin Majere, przebywający w Otchłani, dowiaduje się o uwolnieniu Chaosu i wzywa Palina przez Portal.
W Otchłani podsłuchują naradę bogów, dowiadując się m.in. że jedyną szansą ocalenia świata jest zjednoczenie śmiertelników pod wodzą Takhisis.
Raistlin razem z siostrzeńcem opuszcza Otchłań, okazuje się że jest pozbawiony magii.
W tym czasie Rycerze Takhisis rozpoczynają inwazję na Ansalon rozpoczynając od ataku na Kalaman. Armie Takhisis maszerują na południe by odbić Nerakę z pomocą sług Królowej z gór Khalkist. Następnie podążają na zachód. Udaje im się zdobyć Wieżę Najwyższego Klerysta, a następnie Palanthas.
Rycerze Ariakana biorą do niewoli wszystkich pokonanych Rycerzy Solamnijskichi i zamykają ich w więzieniu Wieży Najwyższego Klerysta.
Rycerze Takhisis ograniczają magów Konklawe do Wież Wysokiej Magii, zamykają szkoły i wprowadzają surowe prawa.
W ciągu miesiąca udaje im się zdobyć panowanie nad Południowym Ergoth, Qualinesti i wszystkimi ziemiami na południowy-wschód od Nordmaaru, poprzez góry Khalkist (łacznie z Kenderówkiem), na południe po Równin Pyłu i na zachód po Solamnię i Abanasinię. Północny Ergoth, Silvanesti, Thorbardin i część krasnoludów wzgórzowych z gór Khalkist pozostały wolne. Góra Nieważne wybuchła w czasie gnomich prób jej obrony przy użyciu machin wojennych.

0SC

Drugi Kataklizm. Na całym Ansalonie pojawiają się istoty stworzone przez Boga Chaosu. Thorbardin zostaje zaatakowany przez podziemne sługi Ionthasa. Elfowie i ogrowie łączą swe siły w obronie Blödehelm i Silvanesti.
Płoną góry Vingaard, na oceanie Turbidus otwiera sie przerażająca szczelina, dzieląc Smocze Wyspy i Ansalon. Ze szczeliny wydobywają się żywiołaki ognia, cieniste zmory i demoniczni wojownicy na ognistych smokach. Cieniste zmory szerzą zniszczenie w Nordmaarze, Eastwilde, Północnych Pustkowiach i północnych Równinach Solamnii. Pojawiają się także niespodziewanie na wyspach morza Sirrion.
Dalamar razem z grupą magów udaje się do Szczeliny by zbadać naturę istot Chaosu. W tym czasie ocean zaczyna wrzeć.
Siły Chaosu uderzają na Wieżę Najwyższego Klerysta. Metaliczne smoki przybywają, aby walczyć ramię w ramię ze smokami chromatycznymi. Jednak prawie wszyscy śmiertelnicy giną w czasie obrony. Przeżywa tylko oddział smoczych jeźdźców pod wodzą Steel'a Brightblade'a i Solamnijscy więźniowie. Ginie lord Ariakan, Takhisis wycofuje się z Krynnu, a Rycerze Takhisis tracą 'Wizję'.
Słońce zatrzymuje się w miejscu, znikają gwiazdy i księżyce. Chaos szaleje po całym Ansalonie. Pojawiają się mroźne zmory na Lodowej Ścianie.
Równiny Solamnii rozdziela kanion. Lordowie Zagłady wybuchają.
Na Krwawym Morzu uspokaja się Wir.
Palin pomaga bogowi Reorxowi odzyskać rozbity Szary Kamień ze zdewastowanej wyspy Irdów. Po czym zanosi go przez Szczelinę do Otchłani. Tam razem ze Steel'em Brightblade'em i małą armią towarzyszących mu rycerzy na chromatycznych i metalicznych smokach. Dochodzi do wielkiej bitwy z siłami Chaosu. W końcu Tasslehoff Burrfoot dźga Ionthasa w palec stopy. Usha, ukochana Palina, łapie kroplę boskiej krwi do połówek rozbitego Szarego Kamienia. Dzięki temu Ionthas zmuszony jest opuścić Krynn jednak nalega aby to samo uczynili inni bogowie. Wtedy Szary Klejnot wybucha i rozpada się na tysiące malutkich kryształów.
Palin, Usha i Steel jako jedyni przeżyli bitwę w Otchłani i pojawiają się wraz z ciałami poległych z powrotem na Ansaloniee. Steel umiera jednak w wyniku odniesionych ran. Paladine'a w postaci Fizbana pojawia się i wyjaśnia, że magia opuściła świat wraz z odejściem bóstw magii. Jednak enigmatycznie stwerdza żeby szukali innej magii jeśli takowa istnieje. Raistlin Majere odchodzi wraz z bogami. Na niebie Krynnu pojawiają się gwiazdy będące krążącymi fragmentami Szarego Klejnotu oraz tylko jeden blady księżyc.
W miejscu Szczeliny pojawiają się wyspy nazwane Zębami Chaosu.
Po bogach i dawnych czasach pozostają jedynie wspomnienia. Cały świat jest ponownie nieodwracalnie zniszczony, zmieniony, a dla mieszkańców nadchodzą kolejne ciężkie czasy odbudowy i reorganizacji życia...



Epoka Śmiertelników/Piąty Wiek/Po Drugim Katakliźmie
1SC - 43SC




1 SC

Grobowiec "Ostatnich Bohaterów" zostaje wzniesiony z białego i czarnego marmuru. Zawiera ciała tych ktorzy zginęli walcząc z Chaosem
Palanthas jest atakowane. Postać w szacie niszczy Wierzę Najwyższej Magii. Zawartość Wielkiej Biblioteki znika. Jedyni rycerze (z obu zakonów) jacy ocaleli Drugi Kataklizm znajdują się w Północnym Ergoth, Kenderówku, Qualinesti i na granicy Silvanesti. Rada Ostatnich Bohaterów zawiera ugodę na mocy której przyznano wschodni Ansalon Rycerzom Takhsis.
Cały kontynent odczuwa skutki zniknięcia magii i bogów.
Aktywność Mroźnych Zmór na południu Równin Pyłu zmusza mieszkańców do opuszczenia tego rejonu. Cieniste Zmory nadal szerzą zniszczenie na wyspach morza Sirrion. Artefakty z zatopionego Istar zostają odnalezione na wybrzeżu Krawego Morza. Zostały wyrzucone przez Wir w czasie Wojny Chaosu.

2 SC
Przybycie Wielkich Smoków. Czerwona smoczyca Malystyrx przybywa na Misty Isle.

2 SC
Ostatnia misja Riverwind'a. Riverwind i jego dwie córki podróżują na Misty Isle żeby zweryfikować pogłoski o Malys.

3 SC
Walka Kenderów. Malys niszczy obszar wokół zatoki Baliforu. Riverwind prowadzi armię kenderów przeciw Malys, ale zostaje zabity podczas ataku. Moonsong prowadzi pozostałych kenderów na zachód.

3 SC

Pojawia się Herold. Bard ze wspomnieniami o Krynnie pojawia się.

4 SC

Rozpoczyna się smocza czystka. Malys przy pomocy rytuału przejmuje dusze smoków Ansalonu. Inne smoki również uczą się rytuału i rządają praw do ziemi. Metaliczne smoki wycofują się na Smocze Wyspy. Khellendros Niebieski (Skie) obejmuje w posiadanie terytorium wokół Palanthas.

4 SC

Zgoda rycerstwa. Pozostali Rycerze Takhisis odbudowują swój zakon i nadają mu nowe miano 'Rycerze Neraki'.

4 SC

Legion Stali. Sara Dunstan zakłada Legion Stali, oparty o rycerską neutralność.

5 SC
Wizja Goldmoon. Goldmoon otrzymuje wizję od mędrca, który mówi jej aby szukała mocy w swoim sercu. Bitwa smoków niszczy Solace, a Goldmoon leczy krasnoluda za pomocą nowo odkrytej mocy.

6 SC

Mroczni Rycerze rozszerzają swe włości. Rycerze rozbudowują Nerakę. Smokowcy zamieszkują miasto Teyr.

6 SC

Przybycie czarnej smoczycy. Onysablet Czarna pojawia się na Ansalonie. Z łatwością pokonuje przeciwników i obejmuje we władanie rejon Nowego Morza. Zaczyna transformować Nowe Wybrzeże i Blödehelm w mokradła.

7 SC

Siła Serca. Z pomocą mędrca, Goldmoon propaguje Moc Serca.

7 SC
Palin przewodniczy Białym Szatom. Magowie kłócą się na temat roli magii. Niektórzy porzucają Sztukę.

8 SC

Cytadela Światła. Goldmoon i Jasper Fireforge zakłądają Cytadelę Światła na wyspie Schallsea.

8 SC
Nowy Czerwony. Inny Czerwony Smok, Pyrothraxus, zajmuje Górę Nieważne.

9 SC

Rada Rycerzy Solamnijskich. Lord Gunthar umiera. Liam Erhling zostaje nowym Wielkim Mistrzem i uznaje nową unowocześnioną regułę.

11 SC

Kontynuacja Czystki. Smoki kontynuują walkę o ziemię. Silvanesti zamknięta przez magiczną barierę.

11 SC
Gospoda "Ostatni Dom" odbudowana. Caramon i Tika Majere odbudowują gospodę "Ostatni Dom".

12 SC

Niechciany Mróz. Gellidus Biały zajmuje Południowe Ergoth, wyspa staje się lodowcem

13 SC
Belladonna dowodzi Hylo. Billee Juniper, lub Belladonna, przejmuje włądzę nad Hylo.

14 SC

Stenndunuus i Iyesta. Niebieski smok (Thunder) i mosiężny (Splendor) zakładają dwie krainy we wschodniej części Równin Pyłu.

15 SC

Wizja powraca. Powraca wizja wśród Rycerzy Neraki (Takhisis).
Sara Dunstan umiera.

16 SC

Północne Smoki. Czerwona smoczyca Fenalysten zajmuje kawałek Estwilde i Throtl, podczas gdy zielona, Lorrinar zajmuje północnowschodni las, czarny Mohrlex zajmuje północny Nordmaar.

17 SC

Polarne Smoki. Cryonisis i Frisindia zajmują lodową ścianę.

18 SC

Pustkowie. Na rozkaz Solamnijskiego Dowódctwa, ludzie eksplorują Pustkowie.

20 SC

Czarnoksiężnik Cienia. Tajemnicza postać wyłania się z Pustkowia z mocami magicznymi.

22 SC
Zaginięcia Elfów. Elfy Qualinesti zaczynają znikać.

24 SC
Magia w chaosie. Bitwa Magów o moc.

25 SC
Qualinesti poddaje się Zielonej Beryllinthranox. Zielona zajmuje Qualinesti poprzez demonstrację swojej mocy do odbierania mocy życiowej elfów.

28 SC

Ostatnie Konklawe. Palin Majere, głowa Konklawe, Czarodziej Cienia i mistrz Wieży w Wayreth dyskutują o przyszłości magii. Czarodziej Cienia demonstruje magię która jest czyniona przez czucie nie zapamiętywanie. Palin przewodniczy ostatniemu Konklawe i rozwiązuje Zakon Wielkiej Magii

29 SC
Thorbardin Zamknięty. Beryllinthranox próbuje zająć Throbardin. Krasnoludy zamykają bramy do swojej fortecy. Część Krasnoludów sprzeciwia się tej decyzji, idą za Sever Stonehand, Daewarem, poza górę.

30 SC

Koniec czystki smoków. Malystyrx kończy ustalać granice i zabrania dalszej walki.

30 SC
Thorbadin Odrodzone. Stonehand przejmuje Zhakar i leczy pleśniową zarazę.

31 SC

Bohaterowie Serca. Bohaterowie toczą otwartą walkę ze smokami o dominację nad Ansalonem.

Źródło: soulforge.shron.org/POLSKI/boh.htm
Autor: Nivelis


33 SC
Brine ginie. Próba Malys zostania bogiem zostaje pokrzyżowana; cesarz Ergoth wysyła córkę Mercidith na naukę do Cytadeli Światła.

43 SC
Wojna Dusz. Dziwna burza nawiedza Krynn, a wraz z nią pojawia się prorok jedynego Boga, Mina. Mina wprowadza bunt wśród Rycerzy Neraki (Takhisis) i przejmuje kontrolę nad organizacją. Mina przekracza tarczę Silvanesti ze swymi oddziałami i pomaga elfom w walce ze smokiem Cyan'em Bloodbane i doprowadza do zniszczenia tarczy. Rycerze przejmują kontrolę w Silvanesti. Pozostawiając niewielkie siły do okupacji Silvanesti, Mina maszeruje z resztą wojska na Solanthus i pokonuje silne umocnienia dzięki magii Jedynego Boga. Zielona smoczyca Beryl rozpoczyna atak na Qualinost, ale Gilthas - który nie jest już "królem marionetką" - ucieka tunelami wydrążonymi przez krasnoludów z Thorbardinu. Miasto zostaje zniszczone lecz Beryl zostaje zabita. Gilthas prowadzi uchodźców przez Równiny Pyłu do Silvanesti gdzie dołączają do sił Alhany Starbreeze. Elfy maszerują na północ by pomóc Solamnijczykom w obronie miasta. Armia minotaurów zajmuje Silvanesti podczas ich nieobecności. Rycerze i elfy zwyciężają. Paladine poświęca swoją nieśmiertelność by pokonać Jedynego Boga (Takhisis). Silvanoshei, syn Porthiosa i Alhany zabija Takhisis a następnie zostaje zabity przez Mine, która ucieka z miasta. Krynn wraca na właściwe miejsce a bogowie na stałe wracają do świata.

Autor: Raistlin


"Stajenny ma swój humor i kopie psa. Mag ma swoje humory i znika miasteczko."

http://www.smoczalanca.pun.pl/_fora/smoczalanca/gallery/2_1327707076.jpg

Offline

 

#2 2012-01-21 08:36:08

 Grothork

Rycerz Róży

Skąd: biorę piwo?
Zarejestrowany: 2011-08-29
Posty: 322

Re: Historia Krynnu

wow, świetne, i rozległe. Można sobie dużo przypomnieć, i się dowiedzieć

Offline

 

#3 2012-01-21 11:31:21

 Raistlin

Shalafi

8930444
Skąd: Myślenice
Zarejestrowany: 2010-08-01
Posty: 1157
WWW

Re: Historia Krynnu

Przydał by się dalszy ciąg, wiem co się stanie ale nie znam dat. Nie wiem gdzie można by je znaleźć na nexusie szukałem ale nie znalazłem.


"Stajenny ma swój humor i kopie psa. Mag ma swoje humory i znika miasteczko."

http://www.smoczalanca.pun.pl/_fora/smoczalanca/gallery/2_1327707076.jpg

Offline

 

#4 2012-01-21 12:46:30

 U'

The Knight of Solamnia

Skąd: warszawa
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 460

Re: Historia Krynnu

Spróbuję coś znaleźć, jak coś to dorzucę


Est Sularus oth Mithas

Offline

 

#5 2012-01-21 12:48:58

 Vanthanoris

Rycerz Miecza

6502606
Skąd: Wolin
Zarejestrowany: 2011-11-12
Posty: 132

Re: Historia Krynnu

Bardzo przydatna rzecz - zwłaszcza jeśli ktoś chce sobie przypomnieć wszystko na ten temat. O ile się nie mylę, to w niektórych książkach (bodajże w kronikach czy legendach) są takie spisy - jak nie znajdziecie dalszego ciągu, mogę przejrzeć wszystkie wydane w PL tomy, może coś znajdę.

Offline

 

#6 2012-01-21 13:03:56

 Blaanid uth Mondar

Rycerz Korony

11184477
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-11-17
Posty: 99

Re: Historia Krynnu

Świetnie zrobione. Blaanid approves.


Truth is Subjective.
http://img.userbars.pl/32/6292.jpg

Offline

 

#7 2012-01-21 17:42:25

 Raistlin

Shalafi

8930444
Skąd: Myślenice
Zarejestrowany: 2010-08-01
Posty: 1157
WWW

Re: Historia Krynnu

Uwaga, kto nie czytał mrocznego ucznia, na koniec spory spoiler. Źródłem była jakaś strona po angielsku więc mam nadzieje, że dobrze wszystko przetłumaczyłem.


"Stajenny ma swój humor i kopie psa. Mag ma swoje humory i znika miasteczko."

http://www.smoczalanca.pun.pl/_fora/smoczalanca/gallery/2_1327707076.jpg

Offline

 

#8 2012-01-21 21:56:40

 Vanthanoris

Rycerz Miecza

6502606
Skąd: Wolin
Zarejestrowany: 2011-11-12
Posty: 132

Re: Historia Krynnu

Właśnie zaglądam do "Czasu Bliźniaków" - 1 tomu "Legend".
W wieku Narodzin Gwiazd (Wieku bogów) nie ma dat, są jednak chronologicznie wymienione i opisane takie wydarzenia, jak np. Przybycie bogów, Stworzenie Krynnu, Stworzenie Smoków, Wojna wszystkich bogów i jeszcze kilka innych. Wszystkie te wydarzenia mają miejsce przed narodzinami ras (ludzie, elfy, ogry), w wieku Narodzin Gwiazd, przed wiekiem Snów (wiekiem Podstaw). Mogę je opisać i wtedy Raistlin będzie mógł je dokleić do swojego posta. Jak sądzicie?

Offline

 

#9 2012-01-22 00:22:05

 Raistlin

Shalafi

8930444
Skąd: Myślenice
Zarejestrowany: 2010-08-01
Posty: 1157
WWW

Re: Historia Krynnu

Znalazłem właśnie coś takiego, jak masz coś więcej to możesz uzupełnić.


"Stajenny ma swój humor i kopie psa. Mag ma swoje humory i znika miasteczko."

http://www.smoczalanca.pun.pl/_fora/smoczalanca/gallery/2_1327707076.jpg

Offline

 

#10 2012-01-22 11:22:20

 Vanthanoris

Rycerz Miecza

6502606
Skąd: Wolin
Zarejestrowany: 2011-11-12
Posty: 132

Re: Historia Krynnu

Wiek Narodzin Gwiazd (Wiek bogów)

Najwyższy bóg kreśli pośród chaosu plany nowego początku i zapisuje je w księdze zwanej Tobril.

Przybycie bogów. Na wezwanie najwyższego boga przybywają z pustki inni bogowie, a pierwsza wyłania się para najpotężniejszych - Paladine, bóg jasności i Takhisis, bogini ciemności..

Stworzenie Krynnu. Reorx uderza swym młotem w chaos i z iskier powstają gwiazdy. Reorx tworzy glob Krynnu, rozdzielając niebiosa od ziemi i lądy od mórz. Pozostali bogowie obdarzają Krynn roślinnością , zwierzętami, pogodą i porami roku.

Stworzenie smoków. Takhisis, Paladine i Reorx tworzą z żywiołów ziemi pięciu władców świata  - pierwsze smoki. Ulegają one jednak wpływowi Królowej Ciemności i stają się złe.

Stworzenie dobrych smoków. Paladine i Reorx tworzą ze szlachetnych metali pięć następnych smoków, w które Mishakal tchnęła życie. Tak powstają dobre smoki.

Wojna wszystkich smoków. Knowania Takhisis prowadzą do wojny bogów, smoków i wszystkich istot światła i ciemności. Grozi powrót chaosu. Bogowie godzą się, wycofują do światła, mroku i neutralnej szarości.

Wojna wszystkich bogów. Wybucha kolejny konflikt bogów, tym razem o duchy gwiazd. Bogowie dobra pragną się nimi zaopiekować , bogowie zła zawładnąć nimi, a neutralni bogowie chcą je tylko uwolnić.

Stworzenie równowagi. Najwyższy bóg tworzy kosmiczną szalą równowagi. Każda rodzina bogów może dać jeden dar duchom gwiazd, a potem ma zostawić je w spokoju. Bogowie jasności dają im materialne ciała, bogowie ciemności przeklinają je słabością i śmiertelnością, a bogowie neutralności obdarzają je wolną wolą.

Czas narodzin. Powstają dzieci ziemi - ogry z kamienia, elfowie z drewna i ludzie z gliny. Zimne, piękne i puste ogry zamieszkują góry, stopniowo oddając się pod władzę bogów zła. Ich wygląd zewnętrzny ostatecznie zacznie odzwierciedlać ohydę ich wnętrza. Elfowie - wysocy, dumni, wdzięczni i samotni niczym drzewa, zamieszkali w lasach, zawsze czcząc bogów dobra. Ostatni i najpospolitsi byli ludzie, nieprzewidywalni i równie zdolni do zła, jak i dobra. Zepchnięci na dzikie równiny, sami stali się dzicy i prymitywni.

Źródło: "Czas bliźniaków".
Podczas przepisywania poprawiłem drobne błędy w tłumaczeniu (np. takie, jak "w które Mishakal tchnął życie").
Mam nadzieję, że się przyda.

Offline

 

#11 2012-01-22 12:51:58

 Raistlin

Shalafi

8930444
Skąd: Myślenice
Zarejestrowany: 2010-08-01
Posty: 1157
WWW

Re: Historia Krynnu

Dobra robota! Doklejam, dzięki


"Stajenny ma swój humor i kopie psa. Mag ma swoje humory i znika miasteczko."

http://www.smoczalanca.pun.pl/_fora/smoczalanca/gallery/2_1327707076.jpg

Offline

 

#12 2012-01-22 14:07:05

 Vanthanoris

Rycerz Miecza

6502606
Skąd: Wolin
Zarejestrowany: 2011-11-12
Posty: 132

Re: Historia Krynnu

Ok, nie ma sprawy.
Na razie przejrzałem kilka tomów, jak znajdę coś jeszcze w pozostałych, to dopiszę.

Offline

 

#13 2012-01-24 15:12:01

 QuicksilveR

Giermek

5286566
Skąd: Pruszków / Warszawa
Zarejestrowany: 2012-01-22
Posty: 35

Re: Historia Krynnu

Może się powtórzę, ale chronologia zdarzeń jest tu >>> http://www.dlnexus.com/products/chronological.aspx
Pewnie trzeba byłoby się wczytać w opisy niektórych książek, ale daje pojęcie o tym co się działo.
Dodatkowy plus, to umiejscowienie chronologiczne książek na osi czasu.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
hotelstayfinder